dimarts, 8 de febrer de 2011

Xerinola i cireres

Fa poc, un bon amic -i professor de socials meu, tot s'ha de dir- m'ha fet descobrir un coneixement molt bo sobre la paraula xerinola.
Els filòlegs com nosaltres podem pensar que llegir llibres sobre la història d'Olot als segles XVI i XVII no és gaire útil per a la nostra vocació. Però en Joan Antoni, el meu professor, llegint el volum d'aquests segles dels Quaderns d'Història d'Olot, ha trobat: "la victòria de les tropes de Ferran el Catòlic l'any 1503 a Cerignola [...] és d'on prové el mot popular xerinola.


<<Ho he buscat al mapa, i Cerignola existeix, al sud d'Itàlia, relativament a prop de Nàpols. Ho he anat a consultar al meu amic Joan Boada, que és un apassionat de Nàpols, i no sabia si aquesta etimologia era certa, però m'ha dit: "a cerignola s'hi fan molt bones cireres.">>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada