diumenge, 2 d’octubre de 2011

FÈNIX 11*23 i el Micromecenatge


Ja fa 7 anys d'aquell setembre de 2004, quan vint guàrdies civils armats fins a les dents van irrompre a casa de l'Èric Bertran acusat de terrorisme quan només tenia 14 anys. I tot per demanar l'etiquetatge en català a tres empreses mitjançant el correu electrònic. Dic que ja fa 7 anys, però de fet, les coses no han canviat gaire. Per posar un exemple, el president del govern espanyol era Zapatero, i fins al dia d'avui encara ho és (tot i que tots sabem que no per gaire temps...).

Víctor Alexandre i Èric Bertran


Si en voleu saber tota la història, podeu llegir el llibre que el mateix Èric va escriure "Èric i l'Exèrcit del Fènix". O podeu anar al seu Canal del YouTube on hi ha el documental que Xevi Mató va gravar amb l'Èric, el seu germà Àdam, l'advocat de la família, el diputat d'ERC a Madrid d'aleshores i Víctor Alexandre com a protagonistes. Víctor Alexandre, va escriure un pròleg pel llibre de l'Èric i va adaptar el llibre per fer una obra de teatre que va dirigir Pere Planella.

Doncs ara ja fa un bon grapat de mesos que en Joel Joan va decidir que històries com aquesta no s'han d'oblidar i per això, des de la seva productora Arriska Films i juntament amb Benecé Productions, està dirigint FÈNIX 11*23 amb Sergi Lara, una pel·lícula que han escrit Albert Plans i Hector Hernández Vicens. 
Encara no ha sortit el tràiler del film, però aquí teniu un vídeo on els directors parlen del seu projecte.

 

Aquesta pel·lícula està finançada a través del Micromecenatge. On tothom pot fer aportacions econòmiques a canvi de recompenses exclusives com ara entrades per a l'estrena, samarretes, etc. depenent de la quantitat aportada. De fet, si voleu encara podeu fer aportacions al web de la pel·lícula www.fenix1123.cat a l'apartat "Fes-la Possible".

Tot i així, la història de l'Èric no s'acaba aquí. El 2007 va escriure un segon llibre on parla d'assetjament escolar "L'institut de la vergonya" amb un pròleg de Joel Joan.

Fa dos o tres anys que em vaig llegir els llibres, jo també he tingut clar des de petit que casa meva, la meva terra és Catalunya, que la meva bandera és la Senyera i que la meva llengua és el català. I aquesta història que havia passat a un noi de la meva mateixa edat o fins i tot una mica més petit que jo  no va fer res més que enfortir els meus pensaments. 
Ja m'havia oblidat de l'Èric, però en Joel Joan i en Sergi Lara, han aconseguit el que volien sense haver acabat la pel·lícula: Que la història de l'Èric Bertran no s'oblidi, que floti als pensaments dels catalans i catalanes, i com diuen al vídeo, als pensaments de tots els habitants del món. Espero que la pel·lícula surti aviat!

Pol Girbal.

1 comentari:

  1. Ahir dimarts 11 d'Octubre, es van celebrar els Premis Serrallonga en benefici de la pel·lícula Fènix 11*23, i el Festival de Música Fènix 11*23 a la Sala La Mirona de Salt. L'acte organitzat per la Baronia de Sas, va comptar amb la col·laboració de personalitats com Joel Joan, Francesc Ribera "Titot", Gerard Quintana, Toni Albà, Pep Poblet, Cesca Piñon, Lluïsa Castell, Els Catarres, i moltes més.

    Frases de la Nit (de'n Titot):
    - Estic molt content de ser aquí, avui, cantant. Acabem d'entrar al dia 12 d'octubre i jo estic treballant!
    - Que els espanyols celebrin la Hispanitat és com si els Alemanys celebressin l'Holocaust!

    Visca Catalunya! Visca FÈNIX 11*23!

    ResponElimina